Mängusipsikute nädalakavad
Minu ema sada nägu. 06.05-10.05.2019 a.
Sel nädalal:
- Õpime/kordame oma ema nime.
-
Vestleme emadest ja nende toimetustest.
-
Uurime piltidelt, kuidas kasvab titast ema.
-
Matkime emasid ja teeme rühmas suurpuhastuse.
-
Räägime emadepäevast ja selle tähistamisest.
-
Katame nukunurgas emadepäeva peolaua.
-
Loeme - vaatame raamatut loomaemadest ja nende lastest.
-
Kordame põhivärve ja jutustame pildi järgi.
-
Harjutame takistuse alt läbi roomamist.
-
Joonistame ja meisterdame... :)
Laps see leidis putuka, imevärki mutuka. 29.04-03.05.2019 a.
Sel nädalal:
-
Külla tulevad erinevad mänguputukad. Teeme tutvust ja mängime!
-
Otsime õues putukaid ja uurime neid putukavaatlejaga.
-
Kuulame CD-lt putukate hääli ja matkime. Proovime ka nende kombel liikuda.
-
Loeme raamatut mesimummust ja maitseme mett.
-
Vaatame õppefilmi sipelgatest ja nende uhkest pesast.
-
Õpime loendamist viieni ja korraldame putukate võidujooksu.
-
Voolime ja maalime – nii valmivad lepatriinud ning mesilased.
-
Liikumismängus harjutame esemete vahel liikumist ja märguande peale õige objekti leidmist.
Erinevad transpordivahendid. 22.04-26.04.2019 a.
Sel nädalal:
-
Vaatame pilte, loeme ja räägime maismaa-, vee- ning õhusõidukitest.
-
Uurime erinevate mängusõidukite osasid, matkime liikumist ja hääli.
-
Harjutame hääliku G hääldamist ja mängime sõrmemängu.
-
Paneme kokku sõidukite puslet.
-
Õpime mõisteid kiiresti ja aeglaselt.
-
Maalime näpuvärvidega ja kleebime – nii valmib raudtee ja rong.
-
Harjutame liikumismängus ringi liikudes kasutama kogu ruumi pinda.
Vesi suuri laevu kannab, vesi palju jõudu annab. 08.04-12.04.2019 a.
Sel nädalal:
-
Vestleme veemaailmast – milleks meile vett on vaja ja kust me seda saame?
-
Tutvume erinevate veekogudega – oja, tiik ja poriloik.
-
Teeme veekatseid – värviline vesi, maitsevesi, veeaur, värvilised seebimullid.
-
Proovime lumikellukesi värviliseks „võluda“.
-
Loeme juttu „Sipsik ja kevadised veed“, kuulame CD-lt ja tekitame ise veehääli.
-
Harjutame hääliku B hääldamist, teeme kirja eelharjutust.
-
Kunstitegevuses valmib liivakook.
-
Lähme jalutama ja harjutame koosjalu hüppamist.
Põhja- ja lõunamaa loomad. 01.04-05.04.2019 a.
Sel nädalal:
-
Tähistame rühmasiseselt 1. aprilli.
-
Vaatame pilte ja räägime põhja- ja lõunamaa loodusest, loomadest.
-
Proovime matkida põhja- ja lõunamaa loomade hääli ja liikumist.
-
Harjutame esemete rühmitamist ühe ühise tunnuse alusel.
-
Harjutame hääliku J hääldamist: kuulame kirjanduspala ja ehitame mänguloomadele loomaaia.
- Mängime sõrmemängu, teeme kirja eelharjutust.
-
Maalimis- ja kleepetööna valmib krokodill.
Mul on nägu naeru täis, mina lasteaias käin. 25.03-29.03.2019 a.
Sel nädalal:
-
Lapse emotsionaalne arendamine: rõõm, kurbus, viha.
-
Mängime mänge „Tujukujud“ ja „Püüame päikesejänkut”.
-
Tantsime koos Sipsikuga, matkime ettenäidatud liigutusi.
-
Õpime mõisteid kõrgem ja madalam.
-
Voolime plasteliinist kurbusekolli.
-
Meisterdame rõõmupalli.
-
27. märtsil lähme lasteaia saali vaatama teatrit „Igal ühel oma õnn”.
Kevad - uue elu algus. 18.03-22.03.2019 a.
Sel nädalal:
-
Räägime kevade algusest - otsime selle märke pildilt ja loodusest.
-
Mängime lavastusmängu ja saame teada, mis toimub kevadel looma- ja linnuriigis.
-
Loeme lastejuttu porisest kinnastest ja meenutame pori valmistamise retsepti.
-
Tähistame kevade algust seemnete külvamisega.
-
Teeme tutvust mõistetega lühike ja pikk.
-
Harjutame hääliku T hääldamist ja teeme kirja eelharjutust.
-
Värvime, rebime ja kleebime – nii valmib kevadlinnuke.
-
Harjutame mängus kiiret ja ohutut liikumissuuna muutmist.
Emakeel. Emakeelepäev (14.03). 11.03-15.03.2019 a.
Sel nädalal:
-
Õpime vana Eesti hällilaulu.
-
Mängime loovmängu „Leivakakuke”.
-
Loeme Eesti naljamuinasjuttu „Kassike ja kakuke”.
-
Loeme Eesti loomamuinasjuttu „Koduhunt ja metsakoer”.
-
Loeme Eesti imemuinasjuttu „Haug käskis, mina palun, see peab sündima!”
-
Mängime sõnamängu (sarnaselt kõlavad sõnad), värvime pliiatsitega.
-
Teeme tutvust arvu - numbriga 2 ja mõistega paar.
-
Maalimis- ja kleepetööna valmib võlupilt.
-
Õpime kõndi suuna muutmisega.
Teater tuleb külla. 04.03-08.03.2019 a.
Sel nädalal:
-
Tähistame vastlapäeva – mängime traditsioonilisi mänge nii toas kui ka õues.
-
Vestleme riietumisest ja käitumisreeglitest teatris.
-
Mängime teatrit, vaatame käpiknukuetendust „Tare-tareke”.
-
Loeme muinasjuttu „Hajameelne kassipoeg” ja teeme varjuteatrit.
-
Loeme muinasjuttu „Naeris” ja mängime pulganukkudega.
-
Loeme muinasjuttu „Pannkook” ja mängime sõrmenukkudega samasisulist lavastusmängu.
-
Õpime mõisteid suur, väike ja keskmine.
-
Meisterdame kodus mängimiseks pulganuku.
-
Mängime veeretamismänge palli ja võimlemisrõngaga.
Vilkuriga auto kiirustab appi. 25.02-28.02.2019 a.
Sel nädalal:
-
Vestleme inimeste abistamisest – tuletõrje, kiirabi ja politsei. Kuidas nad seda teevad ja, mida nad selleks vajavad?
-
Teeme tutvust hädaabinumbriga – 112.
-
Loeme raamatut „Mida tegi tikuke, väike, õige pikuke?“
-
Mängime rollimänge „Kuritöö metsas“ ja „Kutsu vajab abi“.
-
Õpime mõisteid kiiresti ja aeglaselt.
-
Harjutame hääliku V selget hääldamist.
-
Meisterdame paberitorust kiirabiauto.
-
Mängime tähelepanu arendamis- ja takistusmänge.
Lehekülg 1 / 12